Refund policy
Tuotteiden tarkastaminen, reklamaatiot ja virhevastuu sekä takuu
Tuotteen tarkastaminen ja kuljetusvaurio
Kun asiakas on vastaanottanut toimituksen, tulee hänen viivytyksettä tarkistaa, että toimitetut tuotteet ovat ehjiä ja muutoin virheettömiä. Mikäli tuote toimitetaan suoraan asiakkaalle kuljetusliikkeen toimesta kannattaa tavaran saapuessa olla kotona. Asiakkaan tulee tavaraa vastaanottaessaan tarkistaa, että toimitus on sen mukana toimitettavan kuljetusasiakirjan (rahtikirja/lähete) mukainen ja vahingoittumaton. Jos asiakas havaitsee kuljetusvaurion, tulee hänen tehdä siitä merkintä kuljetusasiakirjaan. Ilman mitään merkintää kuljetusasiakirjassa vastuu sellaisista virheistä, jotka ovat jo toimitushetkellä havaittavissa, jää asiakkaalle. Lisäksi asiakkaan tulee viivytyksettä virheen havaittuaan reklamoida asiasta Lämpöstorelle.
Reklamaatiot ja virhevastuu
Jos asiakas havaitsee tuotteen olevan virheellinen tai rikki, tulee tuotteesta tehdä viivytyksettä reklamaatio Lämpöstorelle. Kuluttaja-asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus ilmoittaa virheestä kahden kuukauden kuluessa sen havaitsemisesta. Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen (kuitti/tilausvahvistus) reklamaation yhteydessä. Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Mikäli tuotteessa vahvistetaan olevan virhe, Lämpöstorella on ensisijaisesti oikeus kohtuullisessa ajassa korjata virhe tai toimittaa tilalle virheetön tuote. Lämpöstore vastaa tuotteen virheestä lakisääteisen virhevastuun mukaisesti yksin tai yhdessä tuotteen valmistajan kanssa. Lämpöstore ei vastaa tuotteen ja/tai palvelun aiheuttamasta välittömästä tai välillisestä menetyksestä, vahingosta tai tulon menetyksestä. Lämpöstoren vastuu ei kata tuotteen vioittumista toimituksen jälkeen, tuotteen normaalia kulumista eikä tuotteen käyttöohjeiden ja hoito-ohjeiden vastaisesta käytöstä, huollosta tai muun kuin Lämpöstoren tekemien korjaustoimenpiteiden johdosta aiheutunutta vioittumista.
Takuu
Tuotteiden mahdollinen takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Asiakas on velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta. Tuotetiedoissa on kerrottu tuotteen mahdollinen takuuaika. Lämpöstoresta tilattujen tuotteiden takuutodistuksena toimii tilauksen yhteydessä saatu tilausvahvistus. Asiakkaan tulee säilyttää takuutodistus koko takuuajan. Osa Lämpöstoressa myynnissä olevista tuotteista edellyttää luvat omaavan ammattilaisen tekemää asennusta. Esimerkiksi suuri osa sähkötarvikkeista ovat sellaisia, jotka saa asentaa vain rekisteröity sähköalan ammattilainen.
Tilauksen palauttaminen sekä hyvitys
Tässä kohdassa esitetyt ehdot koskevat ainoastaan kuluttaja-asiakkaita. Yritysasiakkailla ei ole palautusoikeutta.
Palautusoikeus (peruutusoikeus)
Kuluttaja-asiakkaalla on kuluttajansuojalain perusteella oikeus peruuttaa verkkokaupassa tai myyntipalvelussa tekemänsä tilaus 14 päivän kuluessa tuotteen (tai useassa erässä toimitetun tilauksen osalta viimeisen tuote-erän) vastaanottamisesta eli palautusoikeus. Kun asiakas on vastaanottanut tuotteen, hänen on pidettävä se muuttumattomana siihen saakka, kunnes hän on päättänyt pitää tavaran. Lämpöstoren tuotteiden palautusoikeus on 14 vuorokautta, joka lasketaan tuotteen vastaanottamisesta. Palautus voi tulla kyseeseen vain, jos tuote pakkauksineen on jälleenmyyntikelpoinen ja virheetön. Jos palautettua tuotetta käytetty, on Lämpöstorella oikeus periä arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan saakka. Palautetut tuotteet eivät saa olla mm. vahingoittuneita, likaantuneita, muutettuja tai kuluneita. Palautusoikeuden määräajan noudattamiseksi riittää, että asiakas lähettää ilmoituksensa palautusoikeuden käytöstä ennen 14 vuorokauden palautusajan päättymistä. Palautusilmoituksen voi tehdä sähköpostitse tai puhelimitse. Viestistä tulee selkeästi ilmetä, että tarkoitus on palauttaa tuote ja sisältää asiakkaan nimi, tilausnumero sekä yhteystiedot mukaan lukien sähköpostiosoite, ja se tulee otsikoida nimellä "palautusilmoitus". Lämpöstore vahvistaa palautusilmoituksen vastaanottamisen sähköpostitse. Asiakkaan tulee viipymättä, palautusilmoituksen tekemisestä, palauttaa tuote alkuperäisessä myyntipakkauksessaan huolellisesti pakattuna ilman ylimääräisiä merkintöjä. Palautettavan tuotteen mukana tulee palauttaa kaikki tuotteeseen liittyvät osat, lisävarusteet ja käyttöohjeet. Tuotteiden etikettien ym. merkintöjen tulee olla ehjinä paikallaan. Kaikki palautettavan tuotteen mukana toimitetut kaupanpäälliset tulee myös palauttaa. Jos palautetulla tuotteella ei ole palautusoikeutta (palautus tehdään määräajan jälkeen tai se ei ole jälleenmyyntikelpoinen), Lämpöstore lähettää tuotteen takaisin asiakkaalle asiakkaan kustannuksella. Tuotteen noutamatta jättäminen tai kieltäytyminen vastaanottamasta tuotetta ei peruuta tilausta tai merkitse palautusoikeuden käyttöä. Mahdolliset noutamatta jättämisestä aiheutuvat palautuskustannukset peritään asiakkaalta. Mikäli tuote on rikki tai viallinen, tai toimitettu tuote on väärä, tulee asiakkaan ottaa yhteyttä Lämpöstoreen sopiakseen tuotteen korjaamisesta, korvaamisesta tai palauttamisesta.
Palautusoikeuden rajoitukset
Osalla tuotteista on rajoitettu palautusoikeus. Lämpöstore ei ota palautuksena vastaan asiakkaan omien mittojen mukaan valmistettuja tai muuten asiakasta varten räätälöityjä tuotteita. Huomaa myös, että asennettu tuote on hyväksytty tuote ja sillä ei ole palautusoikeutta.
Hyvitys
Lämpöstore hyvittää asiakkaalle palautettujen tuotteiden arvon (mahdollisilla palautuskustannuksilla vähennettynä) sitä maksutapaa käyttäen, jolla asiakas on maksanut tuotteen tai tilisiirtona. Maksunpalautukset suoritetaan 30 päivän kuluessa siitä, kun Lämpöstore on vastaanottanut palautettavan tuotteen. Asiakkaalle ei aiheudu kustannuksia maksusuoritusten palauttamisesta. Asiakkaalle hyvitetään tuotteesta asiakkaan maksama hinta, vaikka tuotteen hinta olisi myöhemmin muuttunut.